sâmbătă, 3 mai 2014

Gradinaritul - o noua pasiune


De aproape jumatate de an ne-am mutat la casa. In afara de mutatul in Franta, a fost a doua mare schimbare din viata noastra. Am inceput sa petrecem mut mai mult timp afara, sa ne bucuram de natura.  Acest lucru mi-a permis sa imi descopar o alta pasiune, si anume gradinaritul, si mai ales cultivatul de legume. Imi amintesc si acum, mica fiind, cum bunicul ma punea sa scot buruienile din straturi sau sa raresc morcovii...nu-mi placea deloc, dar nu stiu de ce, e cu totul altceva sa faci asta din priprie initiativa si nu obligat.

Casauta pe care am inchiriat-o are o gradina destul de mare pentru o casa la oras, 700 de m2, dar o mare parte e ocupata de gazon. Nu am vrut sa distrugem gazonul, nici nu stiu daca proprietarul nostru ar fi fost de acord, dar eu vroiam mica mea gradina de legume.Pana la urma am gasit o solutie destul de convenabila, si anume straturile inaltate. Prietenul meu n-a avut nici o alta alternativa decat sa mi le construiasca :).

Fiind intr-o regiune pe malul marii, lemnul nu e un material foarte la indemana, asa ca, dupa lungi discutii am ales sa folosim niste boltari in beton pentru marginile straturilor... nu sunt ei la fel de frumosi ca si lemnul, dar sunt foarte rezistenti.

In total am gasit pana la urma loc pentru 5 straturi inaltate de 1m pe 2 m. O suprafata micuta, dar arhi suficienta pentru micile mele experimente. Le-am umplut cu un amestec de pamant din curte, pamant de la vecini si pamant cumparat.

In imagine aveti primele 3 straturi, intre timp am reusit sa le terminam si pe celelalte, chiar sa semanam unele plante. Nu avem multa experienta in ale gradinaritului, dar macar ne ofera posibilitatea sa petrecem putin timp in aer liber, si cine stie, poate vom avea parte si de cateva legume :)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu