joi, 29 decembrie 2011

Supa crema de dovleac


Dupa toate mancarurile traditionale pe care le-am mancat de sarbatori, o supa crema usoara, de sezon, sa ajute organismul sa-si revina e numai bine venita. M-am inspirat pentru aceasta reteta de pe blogul unei persoane pe care o admir mult, care are retete foarte interesante, si-anume Maya .
Ingrediente:


1 kg dovleac Small Sugar, taiat cubulete (dupa cum il descrie si Maya e un dovleac mai dulceag foarte potrivit pentru dulciuri, dar este grozav in aceasta supa)
1 rosie decojita, curatata de sîmburi/felii (puteti inlocui cu pasta de rosii sau bulion)
2-3 cartofi taieti cubulete
2 ceape tocate grob
3-4 morcovi
1 lingura miere
1 l supa de pui sau legume 
1 lingura otet (eu am pus otet din vin alb aromat cu tarhon deoarece doar din acesta aveam in casa)
2-3 linguri ulei de masline
sucul de la 2 portocale
sare, piper, chili

Ceapa se toaca si se caleste in uleiul de masline, apoi se adauga mierea. Dupa ce ceapa s-a colorat, adaugam rosia si le lasam 1-2 minute la foc, dupa care adaugam dovleacul, cartofii si mocovii si condimentam dupa gust. Se stinge cu supa de pui, dupa care se adauga sucul portocalelor.


Se lasa la fiert aproximativ jumatate de ora sau pana cand furculita intra cu usurinta in dovleac, dupa care se paseaza cu mixerul vertical.



Se serveste cu crutoane de paine, smantana sau feliute de portocala dupa gust. Este foarte aromata, racoroasa, usoara potrivita pentru o mica cura de dezintoxicare dupa sarbatorile ce au trecut.

Pofta buna

Print Friendly and PDF

Un comentariu:

  1. imi place foarte mult supa de dovleac! imi place foarte mult cum ti-a iesit, e cremoasa la maxim!

    RăspundețiȘtergere