sâmbătă, 10 septembrie 2011

Chec tigru



Desi abia am inceput sa scriu pe acest blog urmaresc deja de mult timp o tona de bloguri culinare si de forumuri cu retete…prietenul meu spune ca sunt un pic obsedata…si poate are dreptate deoarece cum am un pic de timp liber cum si eu …pe net…caut noi si noi retete de lucruri pe care le-as putea gati. Deocamdata ma limitez la a cauta si a salva retetele, nu reusesc sa pun in practica prea multe deoarece conditiile bucatariei actuale nu imi permit…dar si cand ma voi muta…atunci sa vedeti.
Tot cautand asa pe net am gasit una din cele mai bune retete de chec ever…si ca gust si ca aspect. Mi-a luat mai bine de un an sa o pun in practica, dar important este ca pana la urma am reusit. Autoarea retetei este Pocahontas, iar reteta am gasit-o pe forumul culinar unde are un intreg topic dedicat.


Ingrediente :
250 grame de unt
250 grame zahar
2 plicuri zahar vanilat
un praf de sare
4 oua
250 grame faine
50 grame amidon
½ plic praf de copt
75 ml lapte
2 linguri cacao

Intr-un castron se pun untul topit, zaharul, zaharul vanilat si praful de sare si se amesteca bine.
Se inglobeaza pe rand ouale.

Faina cernuta se amesteca cu amidonul si praful de copt si se inglobeaza si ea in aluat adaugand treptat si 50 ml lapte.
Se obtine un aluat mai gros putin decat aluatul normal de chec.

Aluatul se imparte in doua iar in una din jumatati se pune si restul de lapte si cele 2 linguri de cacao, mixand bine.
Intr-o forma de chec unsa cu unt si tapetata cu faina (asta in cazul in care nu folositi hartie de copt sau forma de silicon) se pune in centrul formei o lingura din aluatul alb, una din cel negru, alternand pana se termina compozitia. E important sa se puna lingurile de aluat una peste alta, daca nu, in loc sa obtinem un chec tigru vom obtine unul marmorat .


Se pune la cuptor la…ei si acum dilema…la ce temperatura ?cat timp ?...eu consider ca difera de la cuptor la cuptor…fiecare gospodina isi cunoaste cuptorul, deci va orientati in functie de cuptorul din dotate, important este sa fie la temperatura mica spre medie (asta asa…ca sa fiu cat se poate de exacta :p ), iar cat timp…pentru asta ramane infailibila metoda cu scobitoarea…incercam pana scobitoarea iese curata. Orientativ eu l-am lasat la 170 °C pentru o ora

Dupa ce s-a copt il mai lasati vreo jumatate de ora in tava sa se raceasca putin, ca sa nu se lase, si apoi il puteti scoate din tava, iar in cazul in care nu aveti rabdare sa se raceasca de tot acum este momentul de incercat .

Al meu a crapat putin, probabil temperatura a fost un pic prea ridicata...forma a lasat de dorit din aceasta cauza...dar gustul a fost minunat.

Pofta buna
Print Friendly and PDF

Un comentariu: